Donnerstag, 7. Mai 2009

Van Gaal'da sona dogru!


Klinsmann'i kovduktan sonra Bayern elbette yeni bir hoca arayisina girecekti... Gerci ben bu konuda, gecici cözüm olarak devreye sokulan Heynckes cok iyi bir is cikartirsa kalan bes macta, ve yönetim de tatmin edici bir aday bulunamazsa, onunla devam edilme ihtimali vardir diye düsünmekteydim...

Ama gelinen noktada Bayern'in Heynckes konusunda kararli oldugu ve onu sadece sezon sonuna kadar elinde tutacagi anlasiliyor... Arkasindan Eric Gerets'in Marsilya'da devam etmeyecegini aciklamasi üzerine bir iddiada bulunmustum, olasi bir Eric Gerets-Bayern birlikteliginden hareketle... Itiraf etmeliyim ki, tam manasiyla cuvalladim bu tahminde... Herhangi bir görüsme olmadigi gibi, en olanaksiz isimleri dahi bu konuda isleyen tabloid basina dahi düsmedi böyle bir iddia Almanya'da... 

Klinsmann'i kovduktan kisa bir süre sonra Bayern acik bir sekilde ilgisini belli etti Van Gaal'a... Önce Beckenbauer, sonra Hoeness bu konuda pespese aciklamar yaptilar... Bunlari duyan Van Gaal, "es freut mich, wenn er das gesagt habe" diyerek, yeni bir Trapattoni olma potansiyelini icinde tasidigini da belli etti. 

Alkmaar, hala direniyor... Bayern ise birakmaya niyetli degil... Saniyorum haftaya netlik kazanacak... Ama sayet bu derece ilgilendikten sonra Alkmaar'in basindan Van Gaal'i alip gelemiyorsa Bayern, artik "büyüklügü" konusunda ciddi manada düsünmeye baslamasi lazim...

Alirsa bu nasil olur Bayern acisindan, onu da düsünmek lazim... Van Gaal'in cok disiplinli, cok dik kafali ve karsilastigi her olumsuzluga ragmen kafasindaki taktigi, sistemi, konzepti; herneyse onu takima otutturmak icin bir milim dahi programindan sapmayacagi biliniyor... Bu durum, en ufak bir yalpalamaya tahammülü olmayan Bayern yönetimi icin neler ifade eder; bilmiyorum... 

Acikcasi ben bu evlilikten güzel bir cocuk dogacagini sanmiyorum...

7 Kommentare:

Fabio Luciano hat gesagt…

ben de.bayern için fazla uzun vadeli bir hoca.bayern'i şöyle en kötü 2 yıl içinde şampiyonlar liginde final oynatacak bir adam lazım.rehhagel veya hitzfeld desem topu size atsam ahmet bolat?

Bolat hat gesagt…

Ikisi de, özellikle Hitzfeld, olaganüstü hocalardir...

Ama ikisinin de gelmesi mümkün degil, söyle aciklayayim...

Belki hatirlarsiniz veya biliyorsunuzdur, Rehhagel bir dönem Bayern'de teknik adamlik yapmistir...

O sirada Bayern'in ligteki iyi konumuna ve UEFA'de finale yürümesine ragmen Rehhagel kovulmaktan kurtulamamistir... Yani Bayern, pek cok teknik adama yaptigi haksizligi Rehhagel'e de yapmistir... Rehhagel'in bir sözü var, Hoeness'i kastederek: "ben menejeri kulübede oturan bir takimda bir daha teknik adamlik yapmam"...

Ayni sekilde Bayern kanadinin da Rehhagel ismine sicak baktigini sanmiyorum...

Hitzfeld olayi ise daha dramatiktir...

Hitzfeld, Bayern'e tarihinin en güzel günlerini yasatmasina ragmen, captan düstügü bir dönem sonrasi 2004'te, kulüple yollarini ayirmak zorunda kalmistir... Beckenbauer ve Hoeness degil ama Rummenige o zamanlarda cok ciddi ve kaba sekilde elestirmis Hitzfeld'i medyada...

Sonrasinda Hitzfeld'in iki yillik bir dönemi olmus ve Bayern basinin sikistigi bir dönemde Magath'i kovdugunda Bayern, Hitzfeld'e aynen bu sezon Heynckes'e yaptigi gibi sarilmistir... Hitzfeld hem yasadigi güzel günlerin anisina hem de yeniden bir sampiyonlar ligi heycani yasamak icin kabul etmistir bu teklifi...

Ama o ikinci gelisin son 5 maclik süresi tamamlandiktan ve yeni sezon basladiktan sonra hersey cok iyi ama cok iyi giderken Rummenige yine cikmis ve Hitzfeld'in rotasyon geregi Ribery'i Bolton macinda oyundan cikarmasina cok kizmis ve Hitzfeld'e terbiyesizce saldirmistir... Medya önünde onu agir bir sekilde elestirmistir yani... Ayip, elestirdigin adam sana sampiyonlar ligi kazandirmis, orda final oynatmis, kac tane sampiyonluk ve almanya kupasi kazandirmis, üstelik o adami sen cagirmissin rica minnet takimin basina, takim üstelik hem avrupa'da, uefa'da, hem de ligte cok iyi gitmektedir...

Neymis, millet, o stadyuma Ribery'i seyretmek icin geliyormus, ne hakla Ribery oyundan alinismis, mac 2-0 iken Ribery ciktiktan sonra 2-2 olmusmus, Futbol matematik degilmis ki hesap yapasin (Hitzfeld'in matematik ögretmeni olmasina atif yaparak)...Iste bu elestiriler ipleri koparmistir... Hitzfeld aslinda Sampiyonlar Liginde mücadele etmeyi cok istemesine ragmen bir sezon daha orda kalmayi istemeyerek kafasinda silmistir Bayern'i o anda ve sezon tamamlandiginda da sampiyon olarak ayrilmistir...

Kendisi simdi kendi istegiyle Isvicre'nin basindadir ve buraya giderken söyledigi: Ben artik yaslandim, günlük stresi yasamak istemiyorum, Alplerin tepesinde oksijen depolarken eteklerinde de golf oynamak istiyorum demistir... Yani kulüp takimi calistirmayi artik istememektedir...

Zaten Heynckes'ten evvel Bayern yine onun kapisina dayanmistir bu sezonda da emanetci olarak, ama bu sefer red cevabi almislardir...

Yani artik onun da gelmesi söz konusu degil....

cikkoleite hat gesagt…

Aslinda en uygu secenek Felix Magath Bayern icin ama Hoenes varken onun dönemsi imkansiz.Van Gaal´in takimiyla sözlesmesi sürüyormus hala.Galiba almak icin büyük paralar ödemek zorunda kalacaklar.Van Gaal´in gelisiyle kadrodaki genc oyuncularin sayisi artabilir.Yapacagi transferler de artisi olabilir.

Bolat hat gesagt…

Evet Alkmaar ile sözlesme devam ediyor... Saniyorum bu husus zaten su anda en büyük problem Bayern acisindan, cünkü bonservis ödemeye yanasmiyorlarmis...

Juan y Fer hat gesagt…

Hello,
he is a good coach, his only problem is that his character and for example he did not have many friends in Barcelona
Regards,
http://saqueneutral.blogspot.com/
(a blog about sport in English and Español)

Fabio Luciano hat gesagt…

bu arada ahmet bolat arkadaşın ısrarları doğrultusunda onun bloguna ara sıra post göndereceğim bakarsanız sevinirim.

sizin blogu kendi izleme listemize koyamıyoruz nedir bunu nedeni?

Bolat hat gesagt…

Blogu izlenebilir kilmak icin bir fonsiyonu aktive etmek lazim...

Cok okur olmadigi icin cok izleyenenin de olmayacagina inandigimdan o foksiyonu aktive hale getirmedim o yüzden izleme listesine eklenemiyor...

Siz postlarinizi yukardaki maile gönderin ben buraya eklerim, Ismail, sorun olmaz...