Dienstag, 8. September 2009
Erman Toroglu'nun ahlaki
Estonya ile oynanan millî maci naklen yayinlayan kuruma Erman Toroglu ates püskürmüs:
"...Bakınız, 90 dakikalık maçta tam 62 kere (yanlış okumadınız) ekrana reklam girdi. Tabii ki yayıncı kuruluş reklam alacak, bu en tabii hakkı; ona bir şey demiyorum. Peki, nasıl alacak? Reklam ekrana girdi mi, ekranı küçültecek. Dün akşamki yayıncı kuruluş ne yaptı? Ekranın üzerine reklamı girdi, ben 62 defa maçın oynandığı topu ve alanı göremedim. İnanamazsınız, reklam seyretmekten maçı seyredemedim...."
Evet, Toroglu'nun derdi karsilasma oyanirken ekrara girip duran reklamlar... Ilk basta bakinca oldukca hakli ve pekcoklarinin da hislerine tercümanlik eden bir isyan. Lakin ortada dikkat cekilmesi gereken bir husus var; naklen yayin sirasinda reklam almak oldukca büyük bir problem. Cünkü, bunu yapan tek kurum ATV degil... Daha gecen sezon Besiktas ile Fenerbahce'nin oynadigi Türkiye Ligi kupasi final karsilasmasini yayinlayan Show Tv de farkli davranmamisti. Hadi onlar gectim; sifreli kanallar, Lig Tv ve D-Smart da digerleri kadar olmasa da mac icerisine reklam almiyorlar mi?
Ama Erman Toroglu'nun kalemi ATV icin calismis, bunun iki nedeni olabilir:
1. Ya Toroglu diger karsilasmalarin hepsini stadtan izledigi icin televizyon yayinlaridanki bu kalitesizlikten simdiye kadar haberdar degildi ve ilk defa evinde televizyondan izledigi bu karsilasmada bu gercekle yüzlesti; ki ben buna cok olasilik vermiyorum.
2. Ya da, calistigi Dogan ve Karamehmet Gruplarinin yayin organlari olan D-Smart, Lig Tv, Show Tv gibi kanallara elestiri yöneltemezken, rakip grubun bir kanali olan ATV'ye yüklenilebilmektedir...
O halde bizim de bu durum karsisinda Toroglu'nun ahlak anlayisini sorgulamaya hakkimiz olur.
Abonnieren
Posts (Atom)