Dienstag, 5. Mai 2009

Deivid tartismalari...



Derbi sonrasi, oynan futbol kadar Emre ile Deivid'in saha icerisindeki cirkin görüntüsü de tartisildi. Medyanin konuyu ele alis tarzinda ciddi manada sikintilar oldugunu ve bunun üzerine yazmak gerektigini düsündüm...

Macin oynandigi aksam, Alti Pas programinda, medyamizin belki de en degerlilerinden biri olan Atilla Gökce bile söyle sasirtici laflar ediyordu: "Daha önce de Ugur ile olan bir tartismasi vardi Deivid'in, o tartismada da, Ugur'u oyun kenarina almisti, bu aksam da Emre'yi aldi, bana sanki bu konularda Aragones Deivid'i  koruyor ve bizim futbolcularimiza haksizlik ediyor gibi geliyor" dedi... 

Bu konuda benzeri seyleri pek cok Fenerbahceli de söylüyor... En azindan Emre-Deivid tartismasinda Aragones'in illaki oyundan alinacaksa ikisini birden almasi gerektigi sadece Emre'yi almakla ona haksizlik yaptigi söylemekteler...

Emre'nin disari alinmasi olayini Ugur'unkine baglar ve arkasindan o zamanda da Ugur'u Deivid ile tartistigi icin aldigini söylersek hocanin, ortaya gercekten de söyledigimiz gibi bir manzara cikar, cikabilir... Bir de bunun üzerine Emre'den hemen evvel Deivid'in Guiza ile de tartistigini hatirlar ve beraberinde zaten kendisi Alex ile de uzun süredir kavgaliymis dersek Deivid'in hakikaten sorunlu oldugunu ve Aragones'in de bu konuda ona ayricalik taniyarak digerlerine haksizlik ettigini düsünebiliriz... 

Olayin üzerine biraz daha egildigimizde karsimiza biraz daha farkli bir resim cikmakta oysaki...

Öncelikle olaylarin hepsinin icinde Deivid'in adinin olmasi, Deivid'in problemli bir isim oldugunu söylebilir ama söylemeye de bilir; yani bu her zaman Deivid'in hatali veya suclu taraf oldugu anlamina gelmez... O bakimdan problemleri birbirlerinden kopartarak tek tek ele almaliyiz... 

Ve böyle yaparak Ugur konusuna yeniden dönersek, olayin medyanin ve maalesef Atilla Gökce'nin iddia ettigi gibi olmadigini hatirlariz... O macta Ugur Boral Deivid ile olan tartismasindan dolayi oyundan alinmamis, o tartismadan bir hayli süre sonra oyun icindeki performansinin zayifligi nedeniyle oyundan alinmisti... Burda tabii, neden Ugur alindi, herkes kötü oynuyordu diye sorulabilir... Evet, herkes kötü oynuyordu ama iste topu topu üc tane degisiklik hakkiniz var... Bir de hangi oyuncu mevkisinda ne kadar alternatif sahibi... Buna göre Ugur cikarsa Vederson'u sokabilirsiniz. Ama Alex'in oynamadigi zamanlarda Deivid onun yerine merkeze geciyor ve Deivid merkezde oynadigi vakit alternatifsizlesiyor... Halbuki hatirlayalim, Deivid sag kanatta oynadigi zamanlarda dakika 60'a geldigi vakitlerde siklikla degistirilmistir... Ugur'un sonrasinda aldigi iki maclik kadro disi cezasi ise, kavgadan dolayi degil, oyundan ciktiktan sonra yedek kulübesindeki cirkin hareketler icindir...

Gelelim derbi macindaki oyundan alinma hadisesine... Itiraf etmeliyim ki benim Emre'ye karsi önyargilarim var. Bu yüzden aslinda biraz da, o tartisma aninda sogukkanliligimi yitirip tüm sucun Emre'de oldugunu düsündüm... Ama tabii bilmiyoruz, her ikisi de hatali olabilir, biri biraz daha fazla hatali olabilir artik neyse, her durumda ilkesel bir durus ile tartisan oyunculara müdahele etmesi teknik adamin beni mutlu etti ve bu yüzden mactan sonra yazdigim postta "muazzam bir karar" ifadesini kullandim(tabii muazzamliktan kastim, teknik adamin oynunu ne kadar etkileyecek olursa olsun böyle bir karari disiplin adina alabilmesi ve böyle cirkin bir görüntüye neden olan oyuncuyu cezalandirmasi idi, yoksa teknik adamlamda bu kararin Fenerbahce ortasahasini cok olumsuz yönde etkiledigini kalan dakikalarda gördük...)

Tabii burda hemen hakli olarak, 'iyi ama neden Emre, neden Deivid degil veya her ikisi birden?' sorulari sorulabilir...

Benim buna ilk cevabim söyle olurdu: Ben Aragones'in bu konuda vicdanina güveniyorum... Eger Emre'yi aldiysa bu muhtemelen onun objektif ve dürüstce baktigi penceresinden öyle göründügü icindir derdim... 

Ama mactan sonra yapilan aciklamar bu konuyu daha da netlestirdi... Cünkü Aragones sunu söylüyordu: "Emre ile devre arasinda konustuk daha ne kadar oynayabilecegi yönünde... Onbes dakika daha oynayabilirim dedi, o yüzden oyundan aldim" Tabii söylentiler ayni sekilde Emre'nin cikmak icin zaten kendisinin isaret verecegini ama bu degisikligin Emre'den bu isaret gelmeden yapildigini yönünde... O zaman resim iyice netlesiyor... Emre zaten oyundan alinacak 60. dk.'ya dogru... Sakatligi daha fazla oynamaya izin vermiyor... Bunun üzerine bir de sahadaki tartisma olunca Aragones, Emre'yi ortadaki gerginligin daha fazla takima ve ona zarar vermemesi icin daha önceden kararlastirilandan biraz daha evvel oyundan almaya karar vermis anlasilan... Yani anladigimiz bu kararin aslinda bir cezalandirma degil sadece mevcut tartismada taraflardan daha gergin görünenini ve zaten kisa bir süre sonra normal sartlar altinda oyundan cikacak olanini degistiriyor, hoca... Yani ortada ciddi bir haksizlik bana göre bütün bu olan bitenden sonra yok gibi...

Ama tabii bütün bunlardan bagimsiz bir hayli gergin ve birbirleriyle iliskilerinde sikintilar olan bir gurup oyuncuyla basbasa oldugumuzu görüyoruz yeniden... 

2 Kommentare:

Fabio Luciano hat gesagt…

ahmet bolat

ilk önce şunu söylemek istiyorum ben deivid'in problemli bir futbolcu olduğunu düşünmüyorum.(siz de öyle bir şey demediniz zaten)ama kendisinde özellikle kontratını yeniledikten sonra ve iyi bir paraya imza attıktan ki bu paranın 2,3 milyon euro olduğu söylenmekte bir düşüş olduğu apaçık ortada.

emre konusuna gelince.ben de emre'ye karşı önyargılıyım onun bu formayı giymemesi gerektiğine inanıyorum ama bu benim onun son haftalarda gösterdiği mücadelesini,oynadığı iyi futbolu da görmezden gelmemi gerektirmez.bence şu an için fb'nin en ihtiyaç duyduğu adam.kattığı dinamizimle en azından...

aragones'in 3 oyuncu değişikliği hakkı var evet.ama bu değişikliklerin hemen hepsinin aynı adamlar olması hem çıkan adamlar için,hem sahada kötü oynasa bile çıkmayacağını bilenler için hem de rakipler için değerlendirilmeli bence.

uğur kocaeli maçında sahanın en iyisi iken bile oyunda çıkarıldı.katılıyorum ankara maçında sahadan çıkması gereken ilk oyuncu idi ama sahanın en iyisi olsa da çıkıyor zaten.

emre oyundan çıkacaktı zaten demiş aragones.bu olayın onunla alakası olmadığını söylüyor.ama yaptığı değişikliği o an için milyonlar yanlış anladı kaldı ki atilla gökçe bile o şekilde anladıysa gerisini siz düşünün.

yine söylüyorum siz de demişsiniz zaten oradaki tek doğru ikisini bir oyunda almak olurdu.

"Eger Emre'yi aldiysa bu muhtemelen onun objektif ve dürüstce baktigi penceresinden öyle göründügü icindir derdim" kesinlikle katılmıyorum.eğer aragones biraz dürüst olsa ilk fırsatta josico'yu kadroya koyup deniz'i kesmez.hep aynı adamlar üzerinden disiplin gösterilerine girmez.kazım'a,uğur'a koyduğu postaları selçuk'a da koyar onu bi sonraki maçta en azından kulübeye çekerdi.döküldüğü maçlarda güiza'yı oyundan alır bir kaç hafta kulübe de oturtur en azından onu da tepkilerden bir nebze olsun korumuş olurdu.

aragones iyi bir hoca olabilir ama oyuncularla ilşkileri asla bir zico,daum ayarında değildir olamaz.son paragrafınızda dediğiniz gibi bu kadroyu idare edecek teknik ve mental özelliklere asla sahip değildir.

son bir not.bugün gazete de bir haber okudum.oyuncuların deivid'e kırgın olduğu yazıyordu.nedeni ise sene başında önce ayağının kırıldığı,sonra ise annesini kaybettikten sonra zor günlerinde hep yanında oldukları arkadaşlarını gerek maçta gerekse antremanda takındığı tavırlar olduğu yazıyordu.ne kadar doğru ne kadar yanlış bilemem ama bu olayların takım içinde bir huzursuzluk yaratabileceği ortada.

saygılar

ismail

Bolat hat gesagt…

Sevgili Ismail,

aslinda üzerinde konustugumuz mevzuu, bize cok uzak ve ancak biz disardan aldigimiz ne kadar dogru oldugu tartisilir bilgileirn üzerine kendi subjektif degerlendirmelerimizi ekleyerek okuyoruz... Bu yüzden ikimizin de hakli ama ayni zamanda yanildigi cok husus vardir, bundan eminim....

Ben Deivid, sadece sözlesme imzaladiktan sonra degil bu sezon geldiginden beriki en kötü günlerini gecirdigine inaniyorum... Nedeni nedir bilemiyorum, arkadaslariyla mi iliskileri iyi degildir, annesini kaybetmenin sikintilarini üzerinden atamamis midir, eski formuna ulasammak onu tam pardoks halinde yeniden formsuzluga sürüklemekte ve bir sekilde cikamamakta midir; bilmiyorum ama bildigim birsey var ki bu sezon cok "kötü", belki de takimin sezonun en iyisini oynadigi Besiktas derbisinde sahanin en kötülerinden biriydi kendisi...

"aragones'in 3 oyuncu değişikliği hakkı var evet.ama bu değişikliklerin hemen hepsinin aynı adamlar olması hem çıkan adamlar için,hem sahada kötü oynasa bile çıkmayacağını bilenler için hem de rakipler için değerlendirilmeli bence..."

Bu degerlendirmenize cok fazla itiraz etmiyorum... Esasinda ben Aragones'in degistirmelerinden cok fazla memnun olan birisi de degilim... Ama olaylari okurken, biraz da Aragones'i herseye ragmen sevmeden mütevellit, onu anlamaya calisiyorum...

Yoksa daha önce de konusmustuk onun Deniz'e karsi bir haksizlik yaptigini düsünüyorum... Alex sakat olmadigi vakit, Semih degil de Guiza'yi tercih etmesi de hosuma gitmiyor... Ilhan'in dogru düzgün forma giymiyor olmasi, beni rahatsiz ediyor vs vs vs. Ama bunlarin yaninda genelde onun yaptigi isi anlamaya calisiyorum... Mantikli bir takim aciklamalar bulmaya calisiyorum; neden bunu böyle yapti seklinde... O acidan bakinca da Aragones'in geldiginden beri yaptigi birsey var, mac nasil giderse gitsin, sonuc ne olursa olsun, hep belirli noktalarda belirli oyunculari degistiriyor ve bunlari cogu zaman hep ayni dakikalarda yapiyor... Simdi bu dogru bir taktiksel yaklasimdir veya degildir, ayri bir tartisma konusu ama onun sizin de söylediginiz gibi sürekli ayni isimleri degistirip durmasi Aragones'in kafasindaki ve benim Fenerbahce'de bu oyuncu malzemesiyle asla basarili olamayacagina inandigim sisteminin bir geregi... Yani öyle olduguna inanmak istiyorum...

Iste bu cümleleri ["Eger Emre'yi aldiysa bu muhtemelen onun objektif ve dürüstce baktigi penceresinden öyle göründügü icindir derdim"] de bu saikten hareketle yazdim... Yani öyle olduguna inanmak istiyorum, elimde aksini ifade eden saglam bir kanit olmadigi müddetce... Öbür türlüsü sogukkanligli insanin elinden alip götürürken hata yapmasini kolaylastiriyor ve bu da bazen hos olmayan sonuclara varabiliyor, yani bir insana haksizlik yapabiliyorsunuz...

Aragones iyi bir hoca midir degil midir bilmiyorum, herhalde iyidir, ben Fenerbahce basirili midir degil midir ona bakarim evvela, sonra da olabilir mi olamaz mi diye bakarim... Bu acidan bakinca da ne yalan söyleyim, kendisini basarili görmüyorum... Tabii bu basarisizligin tüm sucu kendisinde degil ama ortada bir gercek var ki, basarisiz bir sezonu geride birakti Fenerbahce... Ve bütün bunlari Aragones'i sevmeme ragmen söylüyorum.... Pekii devam ederse basarili olma sansi var midir, bu konuda da maalsef cok iyimser degilim bu oyuncular ile devam edildigi müddetce... Bu noktada sizin söylediklerinize katiliyorum, Aragones ile oyuncularin arasinda iyi bir iletisim galiba yok, tabii burda da yine tek suclu Aragones degildir ama, bir teknik adam elindeki problemli oyunculara ulasmayi bilen onlari da avcunun icine alabilen hocadir... Saniyorum Fenerbahce'de bu olmadi...