Sonntag, 3. Mai 2009

Besiktas-Fenerbahce:1-2


Macin acik ara favorisiydi Besiktas... Kimse Fenerbahce'ye sans taniyormu... Radikal gazetesinin her derbi öncesi yaptigi ünlülerden tahminler kösesinde Besiktas'in galip gelecegini iddia edenlerin sayisi digerlerini en az ona katlamisti. Cok bilmis Demirkol, derbilerin sonucu belli olmaz ama diyen partneri Fuat Akdag'a gevrek gevrek, "bu sefer belli ama ya, sonucun ne olacagi acik" diyordu... Dogru mu uydurma mi; bilmiyorum, Yusuf, Ugur'a sizi besleriz dedigi iddia ediliyordu vs. vs. vs.

Anlasilan bütün bu dile getirilenler Fenerbahce'nin maca daha iyi motive olmasini saglamis... Fenerbahce'nin Galatasaray karsisindaki rezalet oyununu gördükten sonra "Bu takimdan utaniyorum" demistim. Cünkü ben her ne kadar, yönetim, Aragones, bu sezonki elde edilen basarisizlikta en büyük sorumlularsa da, Fenerbahce'nin mevcut kadrosunun orta koydugundan cok daha iyisini yapabilecegine inaniyorum... Simdi ayni mantikla bugünkü  mactan sonra Fenerbahcelileri kutlamak ve takimdan gurur duymak gerektigi söylenebilir, ama acikcasi bu da cok icimden gelmiyor... Yukarda yazdigim gibi, Aragones'in sistemine uymuyor olabilir bu takim, ama yine de istedikleri zaman bu sistem icerisinde de ise yarar performanslar sergileyebiliyorlar... Iste bunun örnegi bu aksamki mac... Kayserispor karsilasmasi... Ilk yarida elde edilen Galatasaray galibiyeti... Kupada oynanan hemen hemen bütün karsilasmalar... Belli ki oyuncular acik ve net sekilde oynamiyorlar, yeterince mücadele etmiyorlar... Bugün cok daha iyi bir yerde, ayni hoca ve sistemle olmak mümkünmüs...

Neyse maca dönersek... Fenerbahce genel itibariyle bakildiginda hak edilmis bir galibiyet aldi... Guiza, Semih cok iyi oynadilar... Guiza'nin faydali olabilmesi icin Fenerbahce'nin ilerde cift santrafor oynamasi gerektigi bir kez daha anlasilmis oldu... Fenerbahce Holosko'nun golüne kadar oyuna daha cok hakim olan tarafti... Bir ara topla oynama oraninin %61 e %39 Fenerbahce lehine oldugunu gördük... Sadece rakip oyunculari degil kendi oyuncularini da terörize eden Emre'nin oyundan alinmasi muazzam bir karardi, ama maalesef onun yerine giren Deniz, kendisinden beklenmeyecek derecede kötüydü... Belki o da Aragones'in -bence- ona karsi yaptigi bu forma haksizliklarina karsi artik dayanamiyordu... Golden sonra Besiktas'in hirslanmasi tabii ki beklenen bir durumda ama bu kadar cok Fenerbahce üzerine gelebilmesi önce Emre, arkasindan da Semih'in oyundan cikmasi ve onlarin yerlerine giren Deniz'in beklendiginden kötü olmasi Kazim'in ise zaten top saklama yeteneginin olmamasi ortasahanin tamamiyle Besiktas'a gecmesine yol actigi icin mümkün olabildi... Yani aslinda Aragones, konta atak oyuncularini oyuna sokarken bunlardan beklediklerini alamadigi gibi takimin top tutabilme yetenegine sahip birkac ismini de disariya aldigi icin son dakikalarda gelen bu yogun baskinin en büyük sorumlusu oldu... 

Fenerbahce'de dikkat cekilmesi gereken iki isim daha var. Ali Bilgin ve Gökhan. Onu stoperde görmek saniyorum cok büyük bir süprizdi ama oldukca iyi bir oyun ortaya koydugunu söylemek saniyorum cok abarti olmaz. Aragones mactan sonra, 'bekten daha faydali olabilecegini düsünüyorum stoperde, bek oynarken hücumdaki son toplari kullanmada her zaman hata yapiyordu' demis... Iste Aragones'i bu yüzden seviyorum ben... Her seferinde Gökhan Gönül'ün sagbekteki bu savrukluklarindan sikayet ederim ama kimseye anlatamazdim bunu. Ali Bilgin ise her gecen gün biraz daha üzerine koyarak ilerliyor sag bekte... Belki de bu durum Gökhan Gönül'ün o bölgede alternatifsiz olmasindan dolayi yaptigi zaman zaman sorumsuz hareketlerini de kontrol etmesini saglar... 

Besiktas ise, Fenerbahce nasil beklenenden iyiyse, beklenenin cok altinda kaldi... Ernst saniyorum geldiginden bu yanaki en kötü futbolunu oynadi... Bobo, Gökhan Gönül karsisinda boy avantajini dahi kullanamadi... Holosko'yu ayri bir kenara koymak lazim, attigi gol tek kelimeliyle muazzamdi... Sivok, anormal derecede sert bir oyuncu... Ki bu bahsettigimiz kontrolsüz bir sertliktir ve aslinda sadece rakip oyuncu icin degil kendi sagligi icin bile tehdit olusturuyor... Rüstü, bir türlü bikmadi su gol yiyecegini anladigi anda pozisyonu birakip ellerini kaldirip yan hakeme bakmaktan... Hali saha topcusu Yusuf, üzerine dogru düzgün baski uygulamayan Eskisehirli futbolcuya attigi calimla dillere destan olmustu, saglam bir savunma hattiyla karsilastiginda hicbir varlik gösteremeyecegini bir kez daha gördük... Delgado, ben ondan cok ümitliyim ama maalesef bu macta bekleneni veremedi Besiktaslilar adina... Denizli'den hoslanmam ama Yildirim Demirören'in üzüntülü halini gördügüm zaman Besiktas icin 'sampiyon olsunlar be' dedim kendi kendime...

Kommentare:

fabio luciano hat gesagt…

maçın başında ben bu takımı bir yerden hatırlıyorum dedim arkadaşıma.evet bu takım zico'nun takımıydı.ayağa pas hani deriz ya tık tık tık oynadı diye işte öyle.geçen yılki,ondan önceki yıl bjk maçlarında o maçlarda maçın başında o bol pas yapıp rakibin ve tribünlerin gazını alan fenerbahçe vardı sahada.bunu zico döneminde cl maçlarında da sık sık yapıyorduk.

hep diyordum ya aragones için tamam elindeki malzeme bu ama bi şeyler yap dene diye.işte yaptı...

itiraf edeyim maçtan önce kadroyu görünce kendime bi şeyler dene dedik de kalk gökhan'ı stopere koy mu dedik dedim.umutsuzluğum artmıştı.

derbilerde favoriler kazanamaz lafını literatüre biz sokmadık mı zaten?favori olmadığımız derbileri kazanarak...

ben hala bekliyorum.kupayı alırsak o, hala var olan ve bu maçta azalacağına artan kzıgınlığımı biraz belki dizginleyecek.

yanlız abi emre konusunda bu kez sana katılmıyorum.deivid'de en az emre kadar suçlu.kaldı ki maçın başında bi kaç pozisyonda dkkat etmişsindir güiza ile de takıştı.güiza'nın bir pasına hareketlenmedi.ama orada yapılması gereken bir doğru varsa hem emre'yi hem de deivid'i oyundan almak olurdu.

futbolcular tartışmanın ardından deivid'in kalıp emre'nin çıkmasını sizce nasıl yorumlar?

yine söylüyorum.bizim derbiler kazanıp diğer maçlarda bu kadar çok kayıp vermemizin sebebi kadromuz.iyi bir kadronuz olursa vasat oynadığınız maçlarda bile 3 puanı koparabilrisiniz.ama kötü bir kadronuz varsa böyle saman alevi gibi sezonda 5-6 maç oynar diğer maçlarda ortaya yansıtamadığınız oyunla yarıştan erken koparsınız.belediye,hacettepe,antepkocaeli maçlarının kaybedilmesinin nedeni kadroda olmayan ve o anda oyunu çevirebilecek yıldız oyuncularımızın olmayışıdır.burada oluşumuz da formamızdandır.

bir söz de mustafa denizli için aşağıdaki post'a binaen etmek istiyorum.

mustafa denizli'yi ben şöyle tarif ediyorum.football manager oynarken iyi kadro kurarsınız.yedekleriniz filan gayet iyidir.ama hiç birine kıyamaz bir karar veremez ve bi onu bi onu oynatırsınız.yarıda diğerini çıkarıp diğerini alırsınız.o da öyle.bir türlü iskelet oturtamıyor ve böyle yaparak kimseyi memnun edemeyeceğinin galiba farkında değil.herkesi memnun etmeye çalışırken...

şampiyonluk hususuna gelince.içimden bir ses sivas olsun diyor.bülent uygun'a bakıyorum.antipatik geliyor bana.sevimsiz.yapmacık.

galiba aile içindeki ender fenerbahçe'li olan ben diğerlerinin mutluluğu için bjk olsun diyeceğim:)

bjk-gs maçını ise çok büyük bir dikkatle izleyeceğim.nedeni ise malum 3 sene önceki maç.

biz herkesin yapması gerekeni yaptık.çıktık topumuzu oynadık.inşallah herkes aynı olgunluğu ilerleyen haftalarda gösterir.

saygılar.

ahmtblt hat gesagt…

Bu Deivid sorunsali üzerine bir post girmeye niyetliyim, orda bu konu üzerine de egilmeye calisirim, o post altinda gerekirse devam ederiz tartismaya...